multimedie

Thursday, October 13, 2005

Den 13/10/05.

Mille mus er lavet af papir, og de børn (fra 3 år og opefter), der kommer i vores hjem vil gerne lege med papir musen. Den stammer fra et ugeblad, og er så blevet klippet ud. Der er flere typer tøj med til påklædningsmusen, og derved kan musen skifte roller. Det kan barnet selv bestemme alt efter humør og fantasien.
Her i landet har der igennem flere generationer været anvendt papirpåklædningsdukker til børnene, og de har ofte selv tegnet mere tøj til påklædningsdukkerne. Det var oftest pigerne, der legede med dem. Min målgruppe med denne opgave er fra 3 år og opefter.
Men jeg tror, at det er i få perioder at der er påklædningsdukkerne fremme for computerspillene har afløst dette legebehov, som nogle følte, og i dag vil børnene nok vælge Sims på computeren.
Der afholdes weekend konference, hvor voksne - der samler på påklædningsdukker - kan komme og høre om påklædningsdukkerne igennem tiderne. De bytter, handler og udveksler erfaringer med hinanden, og jeg har læst om dette i JydskeVestkydten, denne weekend er altid i foråret.
http://www.paperdoll.dk/
http://www.altomhobby.dk/default.asp?ItemID=333

1 Comments:

Blogger mrskarin913 said...

Hej Helle.

Tak for din hilsen,jeg vil straks gå ind på denne adresse.

Jeg var ikke klar over at pigerne idag også undersøger dette marked, men det glæder mig meget for det er da dejligt, at de har flere muligheder så kan de have det i hænderne og se påklædningsdukkerne på computeren.
MVH Karin.

2:26 AM  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie
Free Website Counters
bun and thigh max
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from mrskarin913. Make your own badge here.
www.flickr.com
mrskarin913's photos More of mrskarin913's photos
adopt your own virtual pet!