multimedie

Saturday, October 15, 2005

Midt i tilegnelses af et mediepædagogisk håndværk.

Ja! her føler jeg, at jeg står lige nu, og alligevel så mener jeg at være godt på vej. Jeg har troen og lysten velbevaret og så ikke mindst håbet, og den professionelle støtte, som også skal være der, for at opnå det optimale for et ½ års studie på et grenvalg på Haderslev Seminarium, CVU Sønderjylland.
Det er for mig meget vigtigt, at jeg går herfra med noget godt værktøj, til at turde gå i dybden med multimediet. Det er en start, jeg ved det godt, men der er lagt en grobund for, at jeg kan gå ud i verden, og få nogle gode oplevelser med brugerne rundt omkring på vores institutioner, med kendskab til mediepædagogik og nogle af de medieteorier der er tilgængelige.

Jeg ser det som en stor fordel, at jeg selv har børn, der også er brugere af multimedier, og jeg har været med som tilskuer, fra man i midten af 1960`erne dannede de første computernetværk og derved muliggjorde det, at kunne dele oplysninger og kommunikere over store afstande. Ja! det var muligvis den enlige fødsel af internettet, som først i midten af 1970èrne begyndte at fungere, som vi kender det i dag. Jeg forstod ikke meget, når de få brugte udtryk som dos, ram m. m.. Set i bakpejlet kan det ærgre mig, at jeg brugte så mange år på at støve computeren af, og ikke tog mig sammen til at placere mig foran denne, og derved havde taget springet til de sidste cm. der manglede, og bare været gået i gang.

De medier, jeg er vokset op med, er aviserne, radioen, ugebladene og derefter kom fjernsynet og heldigvis computeren m.m. så synes jeg, det er lidt sjovt at opleve, at når jeg flyder ud i stolen foran fjernsynet, så har min oplevelse af dette medie ændret sig, i den korte periode siden jeg startede på multimedie. For nu er jeg mere interesseret i, hvordan de bruger de forskellige billeder, der glider ind over skærmen. Jeg tænker også på farver, baggrunde, og hvordan man skærer billedet og opdager, at jeg tænker, det skal jeg lige huske når……..og så smutter min opmærksomhed tilbage til udsendelsen - eller også kan jeg tage mig selv i højt at sige, det var smart - til de andre i stuens overraskelse, for dette udbrud faldt lige som ikke naturligt ind i udsendelsen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie
Free Website Counters
bun and thigh max
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from mrskarin913. Make your own badge here.
www.flickr.com
mrskarin913's photos More of mrskarin913's photos
adopt your own virtual pet!