multimedie

Wednesday, October 19, 2005

Den 19/10/05, reflektioner omkring valg af blogemner.

I dag var jeg lige inde på Trines projektblog og læse nogle af hendes indlæg, det kan jeg anbefale til andre. Trine er studerende på RUC og skal snart op til eksamen og fremlægge hendes speciale, der bl . handler om, det at skrive blogs.
Trine tager emnet op, omkring det at vælge, hvad man skriver på bloggen og forholdet til ens overvejelser omkring, at det er ude i offentligt rum.
Det er for mig vigtigt, at jeg selv kan stå inde for, det jeg lægger ud, og så kan jeg ikke se et problem i det.
Problemet er, hvis man bruger materialer, der ikke er ens eget og hvis man vælger dette, så er det vigtigt, at have fået tilladelse til dette.
Mulighederne med blogs er jo mange, det er jo ens fantasi - der kan stille en begrænsning, for jeg kan godt forestille mig, at folk med samme interesse, på den måde kan dele viden og have stor fornøjelse deraf. I undervisnings brug fungerer det jo også godt, det er da spændende at se hvordan ens medstuderende vælger at løse deres opgaver, og den måde de har indrettet deres blogs på.
Jeg er jo ikke "nysgerrig" men gør brug af vidensdeling:)
Et frisk pust fra Esbjerg N.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Iiihhh tak Karin, det var pæne ord. Som også sagt i kommentarern til dig - så synes ejg ebstemt også, at du har tænkt meget over det. og du har ret - det er meget vigtigt!!

Hvor har du lavet mange fede ting her inde...jeg kan slet ikke følge med jer. Jeg må se at nærstudere jeres blogs...bliver bare hele tiden grebet med af alt muligt andet...men det er vist en del af det at være studerene.
Jeg kan endvidere lige sige - at jeg ikke kan få min skype til at virke. Kæmper hårdt med den - og det lykkedes vel på et tidspunkt.
God arbejdslyst...
Trine

11:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja flot - Trine tastespasser...håber det går alligevel..

11:04 AM  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Trine.

Tak for at du kikkede ind, jeg er ved at lave animationer, og det driller mig, jeg har fået billederne sat ned i 200x100 ;men så troede jeg, at 11 billeder ind i babarose ,og så var den hjemme.
Det er det ikke, jeg ved ikke, hvad jeg gør galt - men prøver i morgen, for nu er tiden rent ud for idag.
MVH Karin.

11:15 AM  
Blogger mrskarin913 said...

Til Trine.
Vi kan prøve at få dig med på Skype.
Men jeg skal have din Skype nr.,
Lone og jeg har her til aften arbejdet 2 timer sammen på S.
Det er godt, når det fungerer.
MVH karin.

11:23 AM  
Blogger lis faurholt said...

Jeg synes også, det er spændende at have Trine med. Og jeg synes det er herligt, at du også følger med i Trines blog.
Netop det at få åbnet undervisningrummet op, synes jeg er en af bloggens store potentialer.
Hvorfor er der mon ikke nogen fra andre pædagogseminarier, eller andre fra vores, der blander sig i vores samtaler? Er det mon fordi 'klasselokalet' plejer at være fredhelligt? Eller læser de bare ikke, hvad vi skriver? /rofl

11:51 AM  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Lis.
Jeg blev så glad, da jeg så der havde været nogen inde på min blog, og så var det dig:)tak for det.
Jeg synes, at det er spændende at være inde på besøg hos andres blogs, fordi der er så mange måder at indrette og bruge blogs på. Trine er jo (for mig at se )en del af holdet, hun er koblet på med et andet formål end jeg, men det er med til at give os et ekstra dimension på studiet.
Det må da også give lyst til ikke at stoppe med blogs når grenvalget er slut. Jeg vil blive ved med at bruge min.
Dine reflektioner omkring andre studerende på de andre seminarier, kan jeg godt følge, men jeg tror ikke, at deres undervisning er så langt fremme, at de bruger blogs i undervisningen - ikke på samme måde som du har sørget for, at vi kan. Det er måske en forkert antagelse, men så er jeg villig til at gøre som "nogle" politiker at trækker mine udtagelser. Hvis andre elever eller undervisere ser dette, vil jeg gerne høre fra jer. I skal være velkommen.
På gensyn Karin.

1:13 PM  
Blogger lis faurholt said...

Jeg er nu helt sikker på, at det skyldes, at I er sådan nogle fantastiske studerende!
Du er f.eks. helt fantastisk til at 'samtale' i bloggene, har jeg tit tænkt, og det er vigtigt! Vi bliver jo alle glade for, at der er nogen, der 'snakker' med os i vores blog. Faktisk er det lige netop derved en blog adskiller sig fra en hjemmeside. En hjemmeside er envejskommunikation, mens blogs er samtaler. Længe leve blogs og dejlige studerende :)

4:12 AM  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Lis.
Så er mine gæster draget hjem, så nu er jeg her igen.
Så er det skønt at komme ind på ens egen Blog, og så møde de dejlige ord fra dig om os studerende:)
Jeg foretrækker absolut samtaler frem for envejskommunikation. Det er dejligt at dele sproget med andre.
Jeg har nydt, at kunne komme omkring til de andres blogs.
Atter tak for din hilsen.
Karin.

8:18 AM  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie
Free Website Counters
bun and thigh max
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from mrskarin913. Make your own badge here.
www.flickr.com
mrskarin913's photos More of mrskarin913's photos
adopt your own virtual pet!