multimedie

Thursday, October 20, 2005

Millemus i animation for ca. 2 til 3 år.



Her er Millemus.

Jeg har mit strandtøj på, og leger i det fine vejr.

Her er min gul skovl, og min røde spand.

Så kan du se jeg har en stribet bold og nu kommer der en mere.

Nej se nu kommer min ost.

Her flyver min flyvemaskine ind til mig.

Se min bamse er også med.

Jeg har" flere" gange forsøgt, at få billedanimationen af Millenus til at være præcis lige i det rette størrelsesforhold, men nu har jeg valgt at sende dette ind. Så må jeg se at rette senere, hvis det er muligt i min blogs.

Jeg har taget billeder af den papirmus, som jeg har fra et dameblad, hvor jeg har hentet tilladelse til at bruge dem. Det er spændende at prøve at lave en historie, hvor jeg bruger billederne.

Jeg har valgt, at fortælle enkelt og forståeligt for små børn, da det er min målgruppe. Det er også vigtigt for mig, at vise at man kan lave fortælling uden det koster penge. Det kan gøres meget enkelt alt efter ens temperament, og jeg håber, at de små børn kan lide fortællingen. At de kommer til at tænke på lege, de selv har været med til, at de små effekter kan få dem til at fortælle om egne oplevelser. Derved styrker jeg deres lyst til at fortælle højt for andre.

Opgave2 har for mig været spændende, jeg har i lang tid haft en ide om hvordan den skulle løses, og jeg valgte at følge underviserens(Helens) råd om, at gøre det enkelt. Det er en spændende proces, jeg har været i, og jeg vil gerne anbefale andre at prøve.

3 Comments:

Blogger dortesophie said...

Hej Karin

Jeg synes det er blevet en god fortælling og du har helt ret i at det er til vores målgruppe.

Jeg oplever at børnene er meget glade for at få fortalt små historier og at bruge Millemus så de samtidig har noget at kigge på, vil helt sikkert være en god ide.

MVH Dorte

1:30 AM  
Blogger asterix915 said...

Hej Karin

Hvor er Millemus sød, den minder mig sådan om Rasmus Radiomus.

Rasmus Radiomus var også en mus med fortællinger til børn, men jeg lyttede med hver morgen, selvom jeg ikke har børn. Så Millemus får mig til at smile :-)

Hilsen Lone

6:25 AM  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Dorte og Lone.

Tak for jeres besøg i min blog, det er dejligt, at i også mener det kan bruges til dagplejens målgruppe.

Jeg vil prøve at lave min animation om, og derved anvende din"opskrift" Dorte. Det har virkeligt lettet mig meget, for jeg vil gerne lave min blog "Lidt pæn", så den er noget ved, at komme ind på, og også for at glæde mig selv.

Jeg kan godt lide den lille mus,den minder mig om, da jeg som barn så Rasmus tagmus i dette års julekalender i sort/hvid udsendelse og alt hvad den lille mus kunne finde på.....

Den stemning og tryghed - der også var i mit liv dengang - var dejlig, og så vil oplevelsen også fylde en med positive energier, og ja! den har jeg haft med i alle de år efter. Så barnlig eller ej jeg elsker denne mus.

MVH Karin.

11:12 AM  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie
Free Website Counters
bun and thigh max
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from mrskarin913. Make your own badge here.
www.flickr.com
mrskarin913's photos More of mrskarin913's photos
adopt your own virtual pet!