multimedie

Tuesday, November 29, 2005

Den 29/11/2005. Multimedie på godt og ondt.

Her til at begynde med vil jeg lige slå fast, at det er 95 % godt og 3% ondt, de sidste 2% er klar til det uvisse, det eventuelt vil opstå.

Der er sket meget for mig her på grenvalg efterår 2005. Lige nu er jeg godt tilpas med, at jeg valgte Multimedie som mit 1. grenvalgs fag. Det har/er dejligt at have tid til at gå i dybden med et fag.

Det hele startede med en introduktion til faget, og ja nu ca. 3 måneder senere forstår jeg meget bedre mine notater, som jeg tog denne gang. Jeg har oplevet, at hele mit følelsesregister har været i anvendelse, det ene øjeblik en stor glæde, og det andet en dyb fortvivlelse over, at det ikke ville, som jeg ønskede.

Jeg er en del af et hold, som har arbejdet sammen og bestemt også meget af tiden solo. Der har været vores to undervisere/vejleder Helen A. Clemensen og Lis Faurholt, der har sørget for en rød tråd igennem perioden. Jeg tog udfordringen op, gik frisk i gang og har oprettet og skrevet brugt mit håndelag i perioden, samt jeg har læst meget godt litteratur.

Så er jeg blevet ”Blogger”, Jeg har jo denne Weblog, her i cyberspace, og derved har jeg valgt, at alle som har interesse herfor, er velkommen at kikke med i mit multimediestudie. Næsten 20 millioner mennesker verden over, har skiftet den håndskrevne dagbog, med yderst private tanker og følelser om livet og dagligdagen, ud med en weblog. De har valgt at gå på internettet, for at fortælle andre i cyberspace om deres liv, tanker og interesser i en elektronisk weblog. Derved er der mulighed for, at kommentere fortællinger i hinandens weblogs. Det er en oplagt mulighed til, at lære andre dele af verden at kende på en god og fredelig måde. Diskutere, give ideer og dele erfaringer med hinanden. Der er mulighed for, at opleve verden fra den fredelige side, og ikke kun fra det, som medierne har valgt at bringe. Det, der er skønt, er at man jo kan blogs videre til en anden blog, hvis man var kommet ind på en, man ikke ville bruge tid på. Jeg har ikke fejet noget ind under et gulvtæppet på min blog, men har brugt mig selv, på for mig en god måde.

Jeg finder dette Virtuelt fællesskab af bloggere for en gode, det er godt, hvis andre kan bruge, det jeg skriver, til noget, og det er sjovt, når der kommer kommentarer fra andre. Jeg elsker at udveksle meninger med andre og jeg har selv en holdning til mange ting, så på den måde kan man jo også bruge en blog til at reflektere over nogle ting og emner, som andre blogs brugere måske kan identificere sig med, det som jeg skriver - eller også så får jeg nogle input fra andre med en anden holdning. I perioden har jeg ind imellem savnet nogle flere kommentar fra mine medstuderende på mine indlæg, men jeg har selv forståelse for, at faget tager meget tid, bare det obligatoriske pensum, så overblikket og tiden er jo forskellige for os alle. Jeg har selv en lang arbejdsuge ved siden af studiet, og det er sikkert mange lignende forklaringer på, hvorfor diskussionen ikke har været så stor. Mine indlæg har sikker været for lange, og så har de trykket sig vide :)

På min næste blog vil jeg vælge en anden måde at stille den op på. Det er det, der er så dejligt, der er mulighed for, at sætte sit eget præg på ens egen blog.

Jeg vil i et senere indlæg skrive mere om, hvad jeg også har lært i multimedie.
Tak for at du læste hertil.

3 Comments:

Blogger lis faurholt said...

Kære Karin. Jeg læser gerne det hele. Jeg har længe været imponeret over dine store aktivitet i bloggene. Du lader sjældent andres poster stå uden en opmuntrende kommentar, og du er både en flittig læser og ivrig for at reflektere over dit studie.
Jeg har citeret netop denne post ovre i min blog, hvor jeg også citerer en af USA's bedst kendte bloggere for hans tanker om at skrive blogs. Jeres tanker er meget ens. Og tænk, han har blogget i mange, mange år, og du har allerede set det på... tja, hvad er det - mindre end 3 måneder!!!

12:52 PM  
Blogger asterix915 said...

Hej Karin

Dejlige reflektioner, og jeg kan kun være enig.
Jeg tænkte selv forleden dag, hold da op hvor er du nået langt på kun 3 mdr. Jeg kan huske hvor uoverskueligt jeg synes det var i starten, og nu er det den mest naturlige ting i verden (bare ikke det nye)...

Men al begyndelse er jo svært, og så tænker jeg bare på hvad jeg kan så frygter jeg det ikke mere, men kører bare på. Det er en ny måde at kommunikere på for mig, men jeg synes det er rart, og jeg bestemmer jo selv hvornår og hvor lang tid jeg vil bruge. Så man kan sige at vi ikke lige er afhængig af at mødes som tidligere.

Lone

2:04 PM  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Lis og Lone.

Dejligt at se jer igen på min blog, og tak for jeres ord til mig. Det er jo ikke en selvfølge, at man kan lægge beslag på andres tid, men mine emner på bloggen er jo begrænset af, at det er en studieblog. Så derfor er det jeg skriver, noget der har forbindelses til multimedie.
MVH Karin.

3:56 PM  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie
Free Website Counters
bun and thigh max
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from mrskarin913. Make your own badge here.
www.flickr.com
mrskarin913's photos More of mrskarin913's photos
adopt your own virtual pet!