multimedie

Monday, November 14, 2005

Opgave 2 Animation Millemus.

Image hosted by Photobucket.com


Jeg har denne gang hentet Millemus frem, fået billederne ned i størrelse, anbragt i egen mappe klar til at jeg ville ”Klippe og klisteret”. Jeg har arbejdet i Adobe Fotoshops, hvor jeg har arbejdet med to udvalgte billeder fra min Millemus serie. Det har krævet stor tålmodighed, idet jeg fandt det utrolig tidskrævende, selv om jeg havde læst godt på ”lektien” inden. Jeg måtte på den nogen gange, jeg brugt forskellige værktøjer fra arbejdsprogrammet og måtte slette nogle gange, inden det lykkedes mig ved hjælp af det magnetisk lassoværktøj, derefter flyttede jeg den udskårne mus ind på det udvalgte bundbilled. Denne proces blev flyttet seks gange, og så blev de lagt i lag og gemt i et filformat, der hed psd som er Adope fotoshops eget format. Jeg har lavet den om til gif i mappen, så jeg kunne bruge dem i Barbarose. Denne del af opgaven har jeg nydt, for jeg føler, at have et godt kendskab til Barbarose, som jeg i mine tidligere opgaver har arbejdet med. Så kom jeg til Photobucket som drillede mig at oprette, jeg måtte ændre på

10 Comments:

Blogger asterix915 said...

Hej Karin

Hvor er dine mus søde, gør hun sig mon kostbar overfor ham????

Lone

4:45 AM  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Lone.

Tak for din hilsen, og at du deler dine tanker - for det er ikke en ham, men to "damemus":)

MVH Karin.

4:56 AM  
Blogger Helen said...

Hej Karin

Det lykkedes ! Tillyke...synes du det var vanskeligt at finde ud af Photobucket ?

mange hilsner
helen

5:04 AM  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Helen.

Photobucet drillede mig eller, jeg tror, jeg var kørt lidt træt efter mange timer ved computeren.
Det var 28 cm. `S fejlen, kender du den?

MVH Karin.

5:13 AM  
Blogger dortesophie said...

Hej Karin

Det er blevet en rigtig fin annimaiton du har lavet. Nu kan vi snart begynde at lave små film til vores dagplejebørn.

En lille traktor der bevæger sig eller bolde i forskellige farver, så de kan få lært farverne

Mange hilsner Dorte

12:47 AM  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Ruth og Dorte.
Det er da spændende at lave, og vi kan fint lave noget for vores målgruppe 1 til 3 år.

Det er bevidst, jeg har valgt noget simpelt, så børn kan overskue billederne.

MVH Karin.

2:14 AM  
Blogger Helen said...

Hej Karin

Yes ! Din Blog ser rigtig flot ud. Du spørger, om jeg kender 28 cm. `S fejlen. - Jeg har aldrig hørt om den (:)) - Jeg plejer at sige, at det må være computeren, der er noget galt med *G*

MH
Helen

11:36 AM  
Blogger asterix915 said...

Hej Karin

Så virker det bare igen, super :-)

Lone

12:24 PM  
Blogger lis faurholt said...

Kanon, nu fik du halet sokkerne op - Peter Hesseldahls blog kunne bruge din hjælp, Karin, hans sokker hænger stadig i ål *lol*

3:11 PM  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Helen, Lone og Lis.

Tak for hilsen , i kan tro det "lettede", at komme op på højde med de andre bloggere*LOL*.
Jeg er bare så glad:),takket være to kvindelige super undervisere.

MVH Karin.

1:31 AM  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie
Free Website Counters
bun and thigh max
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from mrskarin913. Make your own badge here.
www.flickr.com
mrskarin913's photos More of mrskarin913's photos
adopt your own virtual pet!