multimedie

Monday, October 31, 2005

Oplæg til diskussion i multimedie.

Efter at jeg har læst det (nedenstående med sort) indlæg, er jeg ekstra glad for at vores to undervisere Helen Clemensen og Lis Faurholt fra CVU Sønderjylland, Haderslev Seminarium at de ikke har valgt, at vores undervisning skulle munde ud i en Power Point præsentation. (Ikke at foragte dette, men det skal ses i lyset af vores muligheder som elev). De har været med fremme i brug af undervisningsmetoder, og det kommer jo også os til gode, både i det daglige og bestemt også, når vi skal ud i institutionerne og virke som pædagoger. Personligt er jeg dem utrolig taknemmelig for, at de har været så fremsynet og 1000 tak for dette.
Det er for os et undervisningsforløb, men det er jo også op til hver enkelt elev, i hvilket omfang vi kommer til at bruge multimedie mulighederne, og jeg kan på nuværende tidspunkt se en stor fordel for mig, at tage det lærte til mig. Denne vidensdeling er jo super, den øger vores viden, og den giver mig appetit til, at vil vide mere, og så må jeg rykke i det tempo, der er muligt. Det vigtigst ved læring er lysten, til at se muligheden deri, og det at opleve, at det nytter. Det vi alle bidrager med, er vores viden, (hvis vi tager det til os) det er med til at gøre et elevhold stærk.
Så nu har jeg lyst til, at vise jer følgende link, som jeg synes er noget for os, som har multimedie på grenvalg.

http://www.ebst.dk/publikationer/rapporter/boerns



Når i har læst dette indlæg, kunne jeg ønske, at i vil komme med jeres tanker omkring fjernundervisning og brug af de forskellige blogs, Flickr, og vores del.icio.us og nok det vigtigste vores vidensdeling.

I hvilken form ser i denne ”leg og læring med ny teknologi” anvendt?

Mit bud er, at man i skoleklasserne kunne sætte elever sammen på tværs af landsdelene og i sprogundervisningen, mikse holdene på tværs af landegrænserne, og derved vidensdele i stor stil.:)
Det er for mig et spørgsmål om, man ønsker en forandring og at turde se fremad, for så kan jeg også her inddrage vores kulturbegreber, for dette forslag kunne fint munde ud i kultur for børn, og kultur med børn, og bestemt også kultur af børn.
Jeg glæder mig til at høre fra jer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie
Free Website Counters
bun and thigh max
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from mrskarin913. Make your own badge here.
www.flickr.com
mrskarin913's photos More of mrskarin913's photos
adopt your own virtual pet!