multimedie

Monday, October 31, 2005

Oplæg til diskussion i multimedie.

Efter at jeg har læst det (nedenstående med sort) indlæg, er jeg ekstra glad for at vores to undervisere Helen Clemensen og Lis Faurholt fra CVU Sønderjylland, Haderslev Seminarium at de ikke har valgt, at vores undervisning skulle munde ud i en Power Point præsentation. (Ikke at foragte dette, men det skal ses i lyset af vores muligheder som elev). De har været med fremme i brug af undervisningsmetoder, og det kommer jo også os til gode, både i det daglige og bestemt også, når vi skal ud i institutionerne og virke som pædagoger. Personligt er jeg dem utrolig taknemmelig for, at de har været så fremsynet og 1000 tak for dette.
Det er for os et undervisningsforløb, men det er jo også op til hver enkelt elev, i hvilket omfang vi kommer til at bruge multimedie mulighederne, og jeg kan på nuværende tidspunkt se en stor fordel for mig, at tage det lærte til mig. Denne vidensdeling er jo super, den øger vores viden, og den giver mig appetit til, at vil vide mere, og så må jeg rykke i det tempo, der er muligt. Det vigtigst ved læring er lysten, til at se muligheden deri, og det at opleve, at det nytter. Det vi alle bidrager med, er vores viden, (hvis vi tager det til os) det er med til at gøre et elevhold stærk.
Så nu har jeg lyst til, at vise jer følgende link, som jeg synes er noget for os, som har multimedie på grenvalg.

http://www.ebst.dk/publikationer/rapporter/boerns



Når i har læst dette indlæg, kunne jeg ønske, at i vil komme med jeres tanker omkring fjernundervisning og brug af de forskellige blogs, Flickr, og vores del.icio.us og nok det vigtigste vores vidensdeling.

I hvilken form ser i denne ”leg og læring med ny teknologi” anvendt?

Mit bud er, at man i skoleklasserne kunne sætte elever sammen på tværs af landsdelene og i sprogundervisningen, mikse holdene på tværs af landegrænserne, og derved vidensdele i stor stil.:)
Det er for mig et spørgsmål om, man ønsker en forandring og at turde se fremad, for så kan jeg også her inddrage vores kulturbegreber, for dette forslag kunne fint munde ud i kultur for børn, og kultur med børn, og bestemt også kultur af børn.
Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Her er lidt leg med kastanier.

Image hosted by Photobucket.com
Her er lidt af efteråret bragt ind på min blog, det er kultur fra mig.

Jeg har tidligere i min blog skrevet om børns leg med kastanier igennem min families generationer, og på Helles Flickr har jeg set på et billed, at hendes datter har fået en pengegave til fødselsdagen afleveret med kastanie.
Her har et barn lavet et dyr, hvor kastanien og pengene samt tændstikker var det anvendte materiale.
Så jeg synes det kommer under kultur af børn.

Her er lidt leg med ord og billeder.

Image hosted by Photobucket.com
Her er min te animation, hvor jeg leger med ord og billeder.

Sunday, October 30, 2005

Bloggermøde i multimedie.

Her er de link, som jeg har valgt at starte med, ud fra vores emne "Legekulturen", hvor jeg har taget udgangspunkt i en artikel af Flemming Mouritsen, Børnekultur-legekultur: introduktion. Kultur for børn, kultur med børn og børns egn kultur (legekulturen). Links til kultur for børn: Kultur for børn - børn og computerekultur med børn - DTP Introduktion til Publisher Artikler: Flemming Mouritsen: "Børnekultur - legekultur. Introduktion." Carsten Jessen: "Computeren i børnehaven, - rapport fra et forsøgs- projekt" UV. mat. : Publisher Pia Grünbaum: "Børn og computere. Håndbog for voksne", Gyldendal, 1997 "Børn og ny teknologi" Tidsskrift for børne- og ungdomskultur 1996, nr. 38 Kaj Lykke Hansen: "Publisher 97. Grundbog", Teknisk Forlag 1997" Tips og tricks til Publisher 97", KnowWare, 1998.
Også for 2 til 3 årige.
http://www.boernogkultur.dk

http://www.buks.dk
Børns møde med professionel kunst.

Det er links til en af børnekulturens typer, her er der tale om en kultur, der er produceret til/for børn, og jeg har fundet det spændende at søge rundt på nettet, og der har jeg set hvor mange gode muligheder, der er.

Links til kultur med børn:
- mere Publisher- scanning- et tegneprogram
UV.mat.LayoutUV.mat.:ScanningFiltyper.

Af Lis Faurholt.
http://"Multimedieværk- stedet på Silkeborg Børnebibliotek - Informationssamfundets værktøjer for børn og unge.", 1997

http://www.boernogkultur.dk
For børn og unge, musikskolerne.
http://www.boernogkultur.dk
Her kan børn komme og være med i cirkus.
http://www.boernogkultur.dk
Her er mulighed for at få noget viden om 3/6 årige børn mulighed for at få kulturel viden.
http://www.lillestol.no/
en Norsk udgave.
http://www.buks.dk
om at lege med kameraet multimedie.

Her har jeg fundet links til Kultur med børn, hvor børn og voksne sammen kan lave nogle ting.

Links til kultur af børn.
Børns egen kulturproduktion- computerspil/netværksspil- chat på Internettet
Div. spilInternet chat
Artikler:Carsten Jessen og Lis Faurholt: "DOOM i Havnbjerg"Ravnholt: "Kampen om computerne"Susanne Nyrup: "Gør plads til computeren", Vera nr. 3, 1998
Henrik Larsen og Helle Thomsen: "Venner på Nettet", Ateliers Inter- net guide, nr. 1, 1996"Snak dig til en kæreste", Privat Computer nr.8, 1998"Emil", d.29.1.1999

http://www.boernogkultur.dk
her opfordres børn til at komme med deres nye leg, som de selv har lavet.
http://www.boernogkultur.dk
her kan børnene lege på en naturlegeplads og derved bruge deres fantasi .

Her har jeg fundet links til Børns egen Kultur, hvor børn selv kommer med deres egen kultur, deres egen kulturelle udtryk.

Hilsen Karin.

Thursday, October 27, 2005

Ny animation til at vedlægge opgave 2.


Efter at søgt hjælp hos min medstuderende Dorte vedrørende billedstørrelse, har jeg valgt at sende en ny animation fra opgave 2 ind på min blog.
Det er dejligt, at kunne udveksle erfaring hos mine medstuderende ,og så derved at få hjælp til at komme videre. Jeg har brugt lang tid til at prøve de forskellige størrelser af , og var alligevel ikke tilfreds, så ser jeg denne størrelse hos Dorte, som jeg kunne tænke mig,ja så er det dejligt med noget vidensdeling.


Her er Millemus i klare farver.

Millemus har lige hvilet sig i hendes seng, nu tager hun tøj på, samt spiser morgenmad.

Derefter går Millemus ud for at lege.

Her er min gule skovl og min røde spand, pas på der kommer en og nej to bolde hen til Millemus.

det er en blå snegl Millemus for nu.

Derefter kommer Millemusses bedste ost.

Her flyver min flyvemaskine ind til mig.

Min bedste ven kommer her, siger Millemus det er min bamse "Bimse", og til sidst triller der en bold mere hen til mig.

Wednesday, October 26, 2005

Hvad laver familien, når mine opgaver kalder?



Min familie går meget op i svæveflyvning. Jeg er igennem 30 år kommet på Bolhede hvor Vestjydsksvæveflyveklub holder til.

Det er et dejligt naturområde, hvor hele familien er meget velkommen.

Jeg fik min luftdåb fra denne flyveplads for mange år siden. Søren og jeg har fløjet mange ture sammen både i svævefly og i motorsvæver. Vi har set meget af Danmark oppe fra luften, og i perioder har vi opholdt os meget i klubben. Det er en meget børnevenlig klub, familierne er virkelig velkommen.

Her på billederne er det vores datter Helle, der lige skal ud at flyve med hendes far, det nyder hun meget, og starten går meget stærkt op i over 200 meter - så bliver flyet koblet af, og derefter er man fri som fuglen.

Der er stille, du har forbindelse med Esbjerg lufthavnskontroltårn, og flyver vi lidt mod nord kontakter man Billund lufthavnskontroltårn, der er strænge regler for piloterne, og det er en uddannelse man tager, inden man kan flyve rundt selv.

Vores familie kommer der meget, og vores søn har igennem flere år fløjet i hans eget fly og deltaget i forskellige konkurencer her i landet. Det er en dejlig hobby med frisk luft, stor ansvar, og dejlige mennesker så har du lyst, kan du få en prøvetur.

Her på billederne ser Helle først ud til højre ,og muligvis kan hun se til Vesterhavet, derefter ser hun til venstre for flyet hælder til denne side, det er opdriften vinden og varmen fra jorden, der holder flyet oppe, der er ingen motor i dette fly. Der er nogle "padaler", som piloten bruger og så en del måleudstyr, samt en styrepind. Det er en speciel oplevelse, og jeg vil anbefale jer, at tage fri fra opgaver en dag og få lidt luft under vingerne.

Sunday, October 23, 2005

den 23/10/05 Millemus klar til efterårsvejr.


Så har Millemus hentet hendes pakke, og nu tager hun hendes hat på.
Når Millemus skal ud i regnvejr, tager hun hendes paraply og gummistøvler på.
Så nu vil Millemus ud i regnvejr.

Thursday, October 20, 2005

Millemus i animation for ca. 2 til 3 år.



Her er Millemus.

Jeg har mit strandtøj på, og leger i det fine vejr.

Her er min gul skovl, og min røde spand.

Så kan du se jeg har en stribet bold og nu kommer der en mere.

Nej se nu kommer min ost.

Her flyver min flyvemaskine ind til mig.

Se min bamse er også med.

Jeg har" flere" gange forsøgt, at få billedanimationen af Millenus til at være præcis lige i det rette størrelsesforhold, men nu har jeg valgt at sende dette ind. Så må jeg se at rette senere, hvis det er muligt i min blogs.

Jeg har taget billeder af den papirmus, som jeg har fra et dameblad, hvor jeg har hentet tilladelse til at bruge dem. Det er spændende at prøve at lave en historie, hvor jeg bruger billederne.

Jeg har valgt, at fortælle enkelt og forståeligt for små børn, da det er min målgruppe. Det er også vigtigt for mig, at vise at man kan lave fortælling uden det koster penge. Det kan gøres meget enkelt alt efter ens temperament, og jeg håber, at de små børn kan lide fortællingen. At de kommer til at tænke på lege, de selv har været med til, at de små effekter kan få dem til at fortælle om egne oplevelser. Derved styrker jeg deres lyst til at fortælle højt for andre.

Opgave2 har for mig været spændende, jeg har i lang tid haft en ide om hvordan den skulle løses, og jeg valgte at følge underviserens(Helens) råd om, at gøre det enkelt. Det er en spændende proces, jeg har været i, og jeg vil gerne anbefale andre at prøve.

Wednesday, October 19, 2005

Den 19/10/05, reflektioner omkring valg af blogemner.

I dag var jeg lige inde på Trines projektblog og læse nogle af hendes indlæg, det kan jeg anbefale til andre. Trine er studerende på RUC og skal snart op til eksamen og fremlægge hendes speciale, der bl . handler om, det at skrive blogs.
Trine tager emnet op, omkring det at vælge, hvad man skriver på bloggen og forholdet til ens overvejelser omkring, at det er ude i offentligt rum.
Det er for mig vigtigt, at jeg selv kan stå inde for, det jeg lægger ud, og så kan jeg ikke se et problem i det.
Problemet er, hvis man bruger materialer, der ikke er ens eget og hvis man vælger dette, så er det vigtigt, at have fået tilladelse til dette.
Mulighederne med blogs er jo mange, det er jo ens fantasi - der kan stille en begrænsning, for jeg kan godt forestille mig, at folk med samme interesse, på den måde kan dele viden og have stor fornøjelse deraf. I undervisnings brug fungerer det jo også godt, det er da spændende at se hvordan ens medstuderende vælger at løse deres opgaver, og den måde de har indrettet deres blogs på.
Jeg er jo ikke "nysgerrig" men gør brug af vidensdeling:)
Et frisk pust fra Esbjerg N.

Monday, October 17, 2005

Den 17/10/05 lidt om animationer.

Jeg har set lidt på, hvad andre mener om animationer, og så er jeg nået frem til, at for mig er det vigtigst, hvad jeg synes er en god animation. Jeg har læst, at den teknologiske udvikling har betydet, at animation er blevet meget billigere at lave, og det er jo faktisk vidunderligt, for så bliver der sikkert også fremstillet mere. I dag er det ofte lysten, der driver de folk, der har med animation at gøre, og jeg ved, at der er mulighed for, at uddanne sig på Filmskolen, hvor der er en animationslinje, så der skal nok komme mere derfra.
http://www.ekkofilm.dk/temaer.asp?table=temanummer&id=23

http://www.boernekultur.dk/index.aspx?id=42A502A7-C0DF-4040-8EC3-045584CC8AB6

Der er mange børn, som er tiltrukket af animation, og jeg tro, at det er fordi, der er meget fantasi i animation, samt ofte lidt af et eventyr i de sjove animationer. Alt kan ske i animationer, og det gør dem spændende. Jeg kan godt se muligheden med animationer, for man kan f.eks. tage en stol og gøre den levende, og på den måde sørge for, at stolen udtrykker følelser, og det plejer ”døde ting” jo ikke at kunne. Med animation er der nye muligheder for at udtrykke sig.

http://www.elmundo.es/goomer/

Jeg får helt lyst til at få lavet nogle animationer, og det skal som nok også komme.

Sunday, October 16, 2005

Den 16/10/05. Leg med billeder.



Her er mine blomster fra haven blevet udsat for en voldsom behandling!!!

Saturday, October 15, 2005

"Musestreger"


"Musestreger"
Originally uploaded by mrskarin913.

Jeg har prøvet at lege med streger og farver, prøv at se selv hvilke "musestreger", jeg har lavet.

Midt i tilegnelses af et mediepædagogisk håndværk.

Ja! her føler jeg, at jeg står lige nu, og alligevel så mener jeg at være godt på vej. Jeg har troen og lysten velbevaret og så ikke mindst håbet, og den professionelle støtte, som også skal være der, for at opnå det optimale for et ½ års studie på et grenvalg på Haderslev Seminarium, CVU Sønderjylland.
Det er for mig meget vigtigt, at jeg går herfra med noget godt værktøj, til at turde gå i dybden med multimediet. Det er en start, jeg ved det godt, men der er lagt en grobund for, at jeg kan gå ud i verden, og få nogle gode oplevelser med brugerne rundt omkring på vores institutioner, med kendskab til mediepædagogik og nogle af de medieteorier der er tilgængelige.

Jeg ser det som en stor fordel, at jeg selv har børn, der også er brugere af multimedier, og jeg har været med som tilskuer, fra man i midten af 1960`erne dannede de første computernetværk og derved muliggjorde det, at kunne dele oplysninger og kommunikere over store afstande. Ja! det var muligvis den enlige fødsel af internettet, som først i midten af 1970èrne begyndte at fungere, som vi kender det i dag. Jeg forstod ikke meget, når de få brugte udtryk som dos, ram m. m.. Set i bakpejlet kan det ærgre mig, at jeg brugte så mange år på at støve computeren af, og ikke tog mig sammen til at placere mig foran denne, og derved havde taget springet til de sidste cm. der manglede, og bare været gået i gang.

De medier, jeg er vokset op med, er aviserne, radioen, ugebladene og derefter kom fjernsynet og heldigvis computeren m.m. så synes jeg, det er lidt sjovt at opleve, at når jeg flyder ud i stolen foran fjernsynet, så har min oplevelse af dette medie ændret sig, i den korte periode siden jeg startede på multimedie. For nu er jeg mere interesseret i, hvordan de bruger de forskellige billeder, der glider ind over skærmen. Jeg tænker også på farver, baggrunde, og hvordan man skærer billedet og opdager, at jeg tænker, det skal jeg lige huske når……..og så smutter min opmærksomhed tilbage til udsendelsen - eller også kan jeg tage mig selv i højt at sige, det var smart - til de andre i stuens overraskelse, for dette udbrud faldt lige som ikke naturligt ind i udsendelsen!

Thursday, October 13, 2005

Den 13/10/05.

Mille mus er lavet af papir, og de børn (fra 3 år og opefter), der kommer i vores hjem vil gerne lege med papir musen. Den stammer fra et ugeblad, og er så blevet klippet ud. Der er flere typer tøj med til påklædningsmusen, og derved kan musen skifte roller. Det kan barnet selv bestemme alt efter humør og fantasien.
Her i landet har der igennem flere generationer været anvendt papirpåklædningsdukker til børnene, og de har ofte selv tegnet mere tøj til påklædningsdukkerne. Det var oftest pigerne, der legede med dem. Min målgruppe med denne opgave er fra 3 år og opefter.
Men jeg tror, at det er i få perioder at der er påklædningsdukkerne fremme for computerspillene har afløst dette legebehov, som nogle følte, og i dag vil børnene nok vælge Sims på computeren.
Der afholdes weekend konference, hvor voksne - der samler på påklædningsdukker - kan komme og høre om påklædningsdukkerne igennem tiderne. De bytter, handler og udveksler erfaringer med hinanden, og jeg har læst om dette i JydskeVestkydten, denne weekend er altid i foråret.
http://www.paperdoll.dk/
http://www.altomhobby.dk/default.asp?ItemID=333

Her er Mille mus, hun er ved at vågne.

Her er Mille mus, hun er i hendes seng og er ved at vågne.
Hun har sovet godt i nat, har du også dette?

Nu er Mille mus stået op.

Mille mus er nu stået op, og skal til at have hendes tøj på.
Når Mille mus har spist morgenmad, skal hun læse for alle hendes bamser.

Så skal der læses og fortælles eventyr.

Se kære alle små og store bamser, for her i Danmark er vi kendte i hele verden for vores eventyr. Vi har bl. a. H.C.Andersen og han kunne fortælle eventyr for store og for små. Vi kan også selv prøve at fortælle et eventyr, og det må i gerne hjælpe med, siger Mille mus.
Der var engang.................................

Mille mus strikker.

Mille mus er ved at strikke en ny trøje, som hun skal have på, når det bliver koldt.
Bamse sover i sengen og den mindste mus sidder i bilen.

Nu skal Mille mus i byen så fravel og tak for idag.

Jeg glæder mig til, at skulle på besøg hos min tante og onkel, for vi skal synge sammen og spille på trommer.

Så skal vi spise frugt og drikke vand.

Denne buket blomster, som er i mine hænder, skal min tante have.

Blomsterne er fra min have, og nu vil jeg gå derhen.

Fravel og tak for denne gang.

Sunday, October 09, 2005

Den 09/10/2005.Tanker fra kastanier til børns kultur.

Her i dag kom jeg sådan til at tænke på børns leg med kastanier, og min families brug af kastanier igennem generationer. Det er jo sådan her i Danmark, at når vi når efteråret, kan man samle kastanier ganske gratis op i vores natur, hvilket jeg finder dejligt. Det starter i oktober, så falder kastanierne ned fra træet, for at sikre artens kommende generationer. Frugten er den del af planten, hvor frøet sidder, og hos Hestekastanjens frugt består den af en pigget kapsel, hvori de 1-2 frø, som man normalt kalder kastanjer, ligger. Denne Hestekastanje, som jeg har taget billeder af, kan ikke spises, men der findes nogle, som man kalder de ægte kastanier.(Politikens Håndbøger, Familien i Naturen side 40). Hvis der er interesse for det, så arrangeres der ture ud i naturen rundt om i landet, hvor man kan gå ind på http: // www.naturnet.dk/

Der er mange anvendelsesmuligheder med kastanier, her kan jeg nævne, at børn kan lave dyr med kastanier og tændstikker, ædderkopper af kastanien, tændstikker og garn. De voksne kan bruge dem i dekorationer, og krukker som bordpynt m.m.

Igennem generationer er udtrykket ” at rage kastanierne ud af ilden ” blevet anvendt. Det siges, at det stammer fra en fabel om aben, der lod katten rage de ristede kastanjer ud af ilden og selv åd dem. Ja i perioder, har jeg følt, at Lis og Helen har måttet udføre et ubehageligt arbejde for at hjælpe mig ud af en vanskelig situation, som jeg selv har bragt mig i.:)

Det jeg reflekterede over i formiddags var, at mine forfædre også legede med kastanier, og jeg synes, der er en rød tråd igennem den måde, de legede på, og så den måde børnene leger med dem i dag. Der er dog også undtagelser for på mindst et punkt, er der sket en ændring. For kulturen har også ændret sig, f.eks. når børnene legede købmand og brugte kastanier som penge, sammenlignet med når børn leger ”købmand” i dag, så betaler de med kort. Jeg opdagede, at de stod med en pind i hånden på ca. 7 cm., og sendte den lidt til højre og førte den tilbage imens barnet sagde bib.bib.bib.
Børns leg må her være kultur af børn, og det er det med den røde tråd - for dengang mine oldeforældre var barn, legede børnene mest selv. Her vil jeg lige drage Beth Junkers tredeling af børnekulturen ind, http: // www.carsten-jessen.dk
Da mine forfædre var barn, var det klart, at børnene legede selv og skulle helst ikke ses og høres. I dag er jeg glad, når jeg ser den leg som børnene selv har ”opfundet ”, bl.a. den jeg tidligere har nævnt. Da jeg var barn, brugte man ikke ordet kultur, man legede bare og havde en god fantasi. Kultur for børn var, når vi var i cirkus, biografen, tivoli, museer. Så er der også begrebet Kultur med børn, det var, når vi var sammen som familie på ture, ved vandet, på camping, spillede kort, mølle og dam (det var ikke noget med at lade børnene vinde). I dag ved vi, og anerkender at børn har deres egen kultur.

Saturday, October 08, 2005

Den 08/10/2005. temaark 2 opgave 1. At forene billeder og ord.

Det er en spændende opgave at forene ord og billeder, hvilket kan gøres på mange måder. Jeg har været inde på forskellige link adresser, hvor der virkelig er mange forskellige muligheder.Jeg har taget udgangspunkt i den danske natur nemlig kastanier. De er aktuelle på denne årstid, og derfor mener jeg, det er relevant at bruge lige nu.Her er lidt til legebarnet i alle aldre.

En lille kastanie, materiale til en lille leg.


En lille kastanie.
Originally uploaded by mrskarin913.



Ud af denne lille knold

vokser ik` en lille trold.

leg med ilden.


leg med ilden.
Originally uploaded by mrskarin913.



Fantasien er på spil

redskaber det skal der til.

Leg med naturmaterialer.


Leg med naturmaterialer.
Originally uploaded by mrskarin913.



Dette ligner nok et bord

men det er ej hvad du tror.

En giraf.


En giraf.
Originally uploaded by mrskarin913.



Se hvor er den blevet fin

det skal være giraffen min.

Thursday, October 06, 2005

Den 06.10.05.

Jeg har de sidste par dage fået taget nogle billeder, som jeg vil bruge til de første af opgaverne i denne periode.
Så er jeg blevet utrolig overrasket over de muligheder, der er med blogger.Jeg har brugt en del tid på at være inde på de adresser på obligatorisk literatur, jeg har været langt omkring. Der er mange muligheder for brug af mediet, samt så synes jeg, at det er utrolige spændende med de forskellige udtryksformer.Jeg faldt hel i staver over, at jeg ville ønske de muligheder med mediet også havde været der, da jeg var 12 år, på det tidspunkt var det helt hot at have en transsistorradio.
Der er også blevet læst og fulgt med i sofahjørnet, hvilket jeg føler er nødvendigt og brugbart. Selvom jeg ikke lige har indlæg selv i de par dage, så er det jo også sådan ,at ved at følge med er jeg med i en proces sammen med mine medstuderende, og det finder jeg også kan give mig noget.
Jeg har været inde i min template og lave andres blog for at prøve at arbejde med template igen, og så har jeg sørget for, at det vi have på tema arket nr. 1 sidder fast, for jeg vil gerne kunne bruge dette medie ,når jeg også er færdig med grenvalg. Der er så mange muligheder, og når jeg i den nærmeste fremtid skal ud og virke i en institution, så vil jeg ikke stå fremmed - overfor brug af og muligheder - med en computer.
Der er sat mange tanker i sving her i hjemmet, og noget af det har også været, at det er fantastisk at man kan i f.eks Flickr kan følger andres liv og muligheder. Her tænker jeg også ud over grenvalg, men stort set fra hele verden. Der er heldigvis sket en stor udvikling siden Hr. lærer Andersen iført slipover stod med pegepinden ved det nedrullede gulnede landkort og fortalte om livet rundt omkring ude i verden.
Nå tilbage til nutiden og glæden ved at se nogle af mulighederne ,så nu vil jeg snart til at prøve at lægge billeder ind.

Tuesday, October 04, 2005

Den 04/10/05.

Jeg er nu noget til det sted i multimedie, at nu oplever jeg, at det er mig der er med til at bestemme, hvad jeg arbejder med, og det er fedt. Det er selvfølgelig, at det skal forståes på den måde, at rækkefølgen jeg læser og arbejder i er mit eget valg.
Det er ud fra den følelse, at nu føler jeg ,at jeg er med og ikke halser derud af. Jeg har prøvet at mærke kaoset, men det har været sundt at opleve, for når jeg ser tilbage igennem årene, har jeg følt at være i front med jobbet m.m.
Det jeg lige nu er igang med er, at se på literaturen og så få det vi lærte i temaark 1 ( eller burde have lært), at få det med inden jeg forsøger at rykke videre.
Jeg finder det spændende at se andres blogger, og jeg skal være opmærksom på at tiden ikke smutter, for det- der er på af opgaver i denne måned - skal jo gerne med.
Det er dejligt at føle og opleve, at jeg har flyttet mig i min brug af computeren, og det har helt klart forbedret min betjening af cumputeren i de andre fag, hvilket giver mig en tilfredsstillelse.
Til sidst idag så er det nogle kanon gode medstuderende, jeg har også i multimedie, (selvfølgelig som tidligere nævnt også utrolige gode undervisere, der går op i deres studerende samt at de får tilegnet sig viden).
det er mine tanker inden literaruren kalder.

The WeatherPixie
Free Website Counters
bun and thigh max
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from mrskarin913. Make your own badge here.
www.flickr.com
mrskarin913's photos More of mrskarin913's photos
adopt your own virtual pet!